Richard
Elektronica / Computer Leestijd: 2 minuten
Het belang van een gebruiksvriendelijke website voor jouw bedrijf kan niet genoeg worden benadrukt. Een kwalitatieve website is een van de krachtigste marketing- en reclamemiddelen voor iedere onderneming en moet jouw merk met veel overtuigingkracht kunnen overbrengen. In dit artikel kijken we naar een aantal aspecten die jouw website aantrekkelijk maken en jouw bedrijf winstgevendheid zal opleveren. Lees het artikel

Wat je moet weten over gebruiksvriendelijk webdesign

Leestijd: 2 minuten

Op een kwalitatieve website kun  je laten zien hoe het product of de dienst hun leven zal beïnvloeden. Vervolgens is de belangrijkste taak van de website, het publiek over te halen tot een aankoop en hen aan te moedigen in de toekomst terug te komen.

Presenteer jouw producten of diensten op een positieve manier

Het is essentieel dat een website jouw product of dienst altijd op een positieve manier weet te presenteren. Hierbij is consistentie de sleutel om dit goed te doen. Een gebruiksvriendelijke website berust zich op persuasive design, waarbij de toon van de tekst en stijlelementen, zoals de gebruikte afbeeldingen, moeten passen bij jouw product of dienst en de boodschap effectief overbrengen aan jouw publiek. Deze stijl is geheel afhankelijk van het type onderneming dat je runt. Gaat het bijvoorbeeld om een tandartspraktijk, dan moet je streven naar een professionele, vriendelijke en positieve toon, terwijl je, als je een reisbureau runt dat zich richt op een jonger publiek, juist moet kiezen voor een meer informele toon voor wat meer laagdrempeligheid.

Jouw doelgroep bereiken

Als het gaat om het ontwikkelen van een gebruiksvriendelijke website, dan moet je precies weten wie jouw doelpubliek is en hoe je hun smaak en interesses kunt aanspreken op een manier die ook authentiek is voor jouw merk. Als je jouw doelpubliek kent, kun je beter communiceren op een manier die zij begrijpen en kun je ontwerpelementen en beelden gebruiken die bij hun smaak passen.

Hou het simpel

De gebruikers van jouw website willen voornamelijk in zo weinig mogelijk stappen de informatie krijgen die ze nodig hebben. Het is dus vooral belangrijk een evenwicht te vinden tussen het plaatsen van relevante oproepen tot actie en ervoor te zorgen dat gebruikers niet worden verhinderd verder op jouw site te navigeren. Dit kun je doen door de homepagina overzichtelijk te houden en beknopte en eenduidige informatie te geven over jouw producten of diensten. Hierbij is het belangrijk om te begrijpen naar welke informatie jouw klanten zoeken, zodat je alle gegevens precies kunt afstemmen op wat jouw klanten nodig hebben.

Zo te zien heeft er nog niemand gereageerd. Er zijn nog geen reacties.   Deel jouw mening en reageer als eerste!
Reageer ook op dit artikel