Richard
Elektronica / Multimedia Leestijd: 3 minuten
Alles is duurder geworden in de afgelopen jaren. De meeste bedrijven hebben het dan ook niet makkelijk gehad. Eerst de moeilijkheden door corona en toen de torenhoge inflatie die roet in het eten dreigde te gooien. Het is geen wonder dat we dus massaal op zoek zijn naar manieren om te besparen. De kosten te drukken en zo ook de prijzen voor de consument laag kunnen houden. Dat geeft immers een betere concurrentiepositie. Lees het artikel

Besparen op offline marketing kosten: 3 tips

Leestijd: 3 minuten

Toch zijn er ook kosten waar je simpelweg niet onderuit kan komen. Denk bijvoorbeeld aan de kosten voor offline marketing. Een sterke marketingtool kan wonderen doen voor je bedrijf. Je hebt niets aan besparingen als het bedrijf helemaal niet loopt. Als de klant je niet kent en ook niet weet hoe ze je kunnen bereiken. Daarom moet je als ondernemer wel aan offline marketing doen. Maar dit kan tegelijkertijd ook weer extra kosten geven. Wat een dilemma! Gelukkig zijn er genoeg manieren om hierop te besparen. Hieronder zetten we drie handige bespaartips op een rij

1. Ontdek de juiste marketingtool voor jouw bedrijf

Offline marketing is de afgelopen jaren een stuk minder populair geworden. Ook omdat het minder meetbaar is. Toch zijn er een aantal vormen van offline marketing die nog altijd bewezen effectief zijn. Zeker de moeite waard om hier extra in te investeren dus. Hierbij denken we bijvoorbeeld aan posters laten drukken.

De visuele kracht van posters is nog altijd bijna niet te evenaren. Het mooie is dat het (herhaaldelijk) zien van een poster ook op de lange termijn effect kan hebben. Duidelijk is dat de consument sneller kiest voor producten die een goed gevoel in ze oproepen. Producten die ze herkennen. Bewust of onbewust. Dit zien we vaak terug bij mensen die regelmatig een poster van een specifiek merk of product voorbij hebben zien komen. Op het moment zelf deden ze misschien niets met die informatie, maar het heeft toch iets in de hersenen aangewakkerd. En dit zal op een later moment het koopgedrag beïnvloeden.

Het is belangrijk om te weten dat de marketingtool die je kiest, ook daadwerkelijk effect heeft. Je wilt niet onnodig geld investeren in iets wat weinig opbrengt. Ontdek dus welke marketingtool past bij jouw bedrijf of kies voor iets universeels, zoals posters of flyers laten drukken.

2. Grotere hoeveelheden

Als je kiest voor drukwerk, is het financieel gezien aantrekkelijker om direct grote hoeveelheden te drukken. Hoe meer je laat drukken, hoe goedkoper de kosten per afdruk worden. Dit geldt bij bijna alle drukkerijen zo. Op die manier kun je deze promotiematerialen zo goedkoop mogelijk houden. Overdrijf natuurlijk niet. Het is ook zonde als je hier helemaal geen gebruik van maakt.


Extra tip: vraag eventueel aan een collega-ondernemer of hij of zij ook op zoek is naar drukwerk. Wellicht kunnen jullie samen met de drukker een deal sluiten en zo allebei wat extra geld besparen.

3. Offline marketing goedkoper dan online marketing

Kies je voor offline marketing? Dan geniet je sowieso al van één groot voordeel. In de meeste gevallen is offline marketing namelijk goedkoper dan online marketing. Bovendien zet je je bedrijf zo echt in de schijnwerper. Iedereen doet al aan online marketing. Hierdoor kan het in sommige branches veel effectiever zijn om outside the box te denken.

Zo te zien heeft er nog niemand gereageerd. Er zijn nog geen reacties.   Deel jouw mening en reageer als eerste!
Reageer ook op dit artikel