Lan
Vrije Tijd / Online Leestijd: 4 minuten
Heb je een eigen website? Dan wil je natuurlijk dat je goed vindbaar bent in Google. Dit kan door middel van SEO. Benieuwd geworden naar hoe je hiermee geld kunt besparen op online marketing? Lees dan snel verder. Lees het artikel

Bespaar op online marketing met gratis posities in Google (SEO)!

Leestijd: 4 minuten
online marketing
Wilt je je bereik over het internet vergroten? Overweegt u om hiervoor SEO inzetten? Dan ben je op de juiste pagina! Met SEO is het namelijk mogelijk om op een hogere positie binnen Google te komen. Dit is natuurlijk wat je wilt hebben als je een website hebt: hoe beter je vindbaar bent, hoe meer potentiële klanten je kunt aantrekken. Hier zijn een aantal zelfstandige methodes voor, maar het is óók mogelijk om SEO Consultant in te schakelen. Wil je weten wat de voordelen zijn van SEO? Lees dan snel verder!

Welke zaken zijn van belang bij SEO?

Bij het scoren van een hoge positie binnen Google zijn er enkele zaken waar je rekening mee moet gehouden. Google let namelijk op een aantal factoren. Zo wordt er gecontroleerd hoe mobielvriendelijk jouw website is. De zoekresultaten moet uiteraard op meerdere platformen kunnen worden getoond. Als dit mogelijk is beloont de zoekmachine een website hiervoor. Ook is de snelheid van een website van groot belang. De zoekmachine wilt altijd de beste resultaten aan de zoekende personen geven en een trage website kan enorm hinderlijk zijn. Naast deze technische aspecten kunnen er ook punten worden gescoord om te inhoud, oftewel de content. Is uw content relevant? Sluit het aan bij wat er gezocht wordt op het internet? Dit zijn vragen die met een goedgevulde website qua content beantwoord kunnen worden. In deze inhoud moeten namelijk zoekwoorden worden verwerkt, waar je op gevonden wilt worden. Als u bijvoorbeeld thee verkoopt, dan is het dus handig om “thee verkopen” te vermelden op de website. De algoritmes van Google bekijken ook hoe de concurrenten het in jouw branche doen. Het is dus verstandig om in de gaten te houden hoe zij dit aanpakken en of je dit beter kunt doen. Het komt echter vaak voor dat niet iedereen de tijd of de kennis hierover heeft. In dat soort gevallen kan het een slimme zet zijn om een SEO Consultant in te schakelen.

Zelfstandig versus een SEO Specialist

Op het gebied van SEO kun je zelfstandig al een heel eind komen. Zo is het mogelijk om een SEO scan uit te voeren. Hiervoor zijn diverse tools beschikbaar, maar bekende online marketing platformen zoals Maatwerk Online hebben ook een gratis SEO scan beschikbaar. Hierdoor kunt op een eenvoudige manier erachter komen hoe Google uw website waardeert, betreft SEO. Er zit echter veel tijd in het optimaliseren van een website als dit SEO vriendelijk moet zijn. Ook komt het vaak voor dat er onvoldoende kennis is over SEO en hoe dit effectief moet worden ingezet. In dit soort gevallen is het verstandig om een SEO Specialist in te zetten. Een expert heeft namelijk meer zicht op wat er precies moet gebeuren. Zo een expert heeft veel meegemaakt en is up to date betreft updates van Google. De algoritmen van Google veranderen namelijk vaak en het is belangrijk om hier op te hoogte van te blijven.

Waar moet je op letten bij het inschakelen van een SEO Expert?

google

Iedereen kan natuurlijk claimen dat hij of zij een expert is, maar hoe kan je dit zeker weten? Er zijn gelukkig een paar factoren waar je op kunt letten om dit te kunnen achterhalen. Allereerst kun je kijken naar de professionaliteit van de website. Ziet dit er goed uit? Sluit de content aan op wat de SEO Specialist aanbiedt? Zo ja, dan kan er verder worden gekeken. Het belangrijkste meetmiddel zijn de resultaten: resultaten liegen immers niet. Vaak geven SEO Experts klanten de mogelijkheid om een gratis eerste gesprek aan te vragen. Hiermee laat de specialist niet alleen zien dat er voldoende kennis in huis is, maar dat er ook een zekere zelfverzekerdheid over deze kennis is. Hierdoor wordt de klant centraal gezet en kan er worden gewerkt naar een website die een hoge positie verwerft binnen de zoekmachine van Google!

Zo te zien heeft er nog niemand gereageerd. Er zijn nog geen reacties.   Deel jouw mening en reageer als eerste!
Reageer ook op dit artikel