Lan
Geldzaken / Sparen Leestijd: 2 minuten
Als bedrijf wil je verstandig omgaan met je financiële middelen en deze vooral inzetten om te groeien en ontwikkelen. Deze geldbesparende tips helpen je om zo min mogelijk kosten te maken en daardoor zoveel mogelijk over te houden om te investeren: Lees het artikel

4 geldbeparende tips voor jouw bedrijf

Leestijd: 2 minuten

1. Ga voor energiebesparing

Je hebt het al eerder gehoord en het is nog steeds waar: energie besparen levert veel op. Het maakt niet of je een bedrijf aan huis hebt of een kantoor in een kantorenpark. Hoe energiezuiniger je werkruimte is, hoe lager je energierekening.
Dus als je nog geen LED lampen hebt, schaf ze dan nu aan. Daarmee kunnen de kosten voor verlichting met driekwart naar beneden. Wil je het hélemaal goed doen, koop dan E27 LED lampen. Die gaan namelijk ontzettend lang mee.

2. Gebruik open source en cloud computing

Je hoeft geen dure kantoorsoftware te kopen als je kunt overstappen naar een cloud-leverancier. Bovendien kun je voor zaken als boekhouden, tekstverwerking en presentaties meestal een open source versie vinden.

3. Neem bekwame mensen aan met weinig werkervaring

Dit lijkt misschien geen handige move, maar mensen met weinig werkervaring zijn op zoek naar instapfuncties en dito salarissen, wat jouw bedrijf geld bespaart. Natuurlijk zijn er situaties waarin een meer ervaren kandidaat zakelijk gezien de beste keuze is, maar vaak zijn goed geschoolde werknemers met weinig werkervaring zeer goede werkkrachten. Ze willen het namelijk graag goed doen. Dat vertaalt zich in een hoge betrokkenheid, inzet en productiviteit.

4. Sta medewerkers toe minder uren te werken

Als je aan je medewerkers laat weten dat je openstaat voor een kortere werkweek voor degenen die dat willen of nodig hebben, kan dat jou geld besparen. Hiermee behoud je namelijk goede werkkrachten die op zoek zijn naar een parttime baan.
Doordat je je mensen tegemoet komt, heeft dat eveneens een positieve invloed op hun betrokkenheid en loyaliteit. Dit zorgt ervoor dat ze hetzelfde aantal werkzaamheden proberen te doen in minder tijd. Natuurlijk moeten het aantal werkzaamheden wel enigszins in lijn zijn met het aantal uur dat iemand werkt. Aan verzuim door werkstress zit je immers niet te wachten.

Ook interessant

Het kantoor anno 2019 Door Lan Meer dan een maand geleden
Zo te zien heeft er nog niemand gereageerd. Weet jij nog een goede geldbesparende tip voor bedrijven? Deel het met ons!   Deel jouw mening en reageer als eerste!
Reageer ook op dit artikel